Reisewarnungen und Störungen
Latest alerts and rebooking policies
Last updated on Monday 14 April 2025, 8:45 (Amsterdam time).
KLM is experiencing an IT issue affecting flight status information. We are working hard to resolve the issue, but it is taking longer than expected. Our sincere apologies for this.
Impact details
- Travel dates affected: 14 February 2025 – 31 March 2026.
- Flights affected: All KLM-operated flights worldwide.
- Issue: Automatic seat changes for a limited number of passengers.
What this means
Some passengers may have received one or more KLM emails about a seat change or downgrade. Unfortunately, it was not possible to reassign the seat that was originally reserved.
What we are doing to help
- If your seat was changed and the originally reserved seat is still available, we will do our best to reseat you there.
- If you want an extra comfortable seat, you can reserve it at the standard fee, depending on availability.
Due to the ongoing security situation, all KLM flights to and from Tel Aviv have been cancelled until Friday 30 May 2025.
KLM will resume flights to Tel Aviv on 31 May 2025.
Because of the current crisis in Ukraine, we have adjusted our flight routes and schedules. We continue to monitor the situation and will inform you here once there’s an update.
Impacted routes
On 12 February 2022, we decided to suspend our flights to Kyiv. This suspension was extended until further notice on 24 February 2022, following the closure of Ukrainian airspace.
In light of the current situation in the region, we’ve decided to suspend our flights to and from Russia and our flights through Russian airspace until further notice as of 26 February 2022. As a result, we have suspended our flights to and from Moscow and Saint Petersburg.
Does the flight suspension impact your travel plans? Check your ticket conditions to learn more about your options to rebook or request a refund.
Safety
Safety and security of our flights, customers, and crews is an absolute necessity. We always put the safety of passengers and employees first. Choosing safe and optimal routes is a standard part of our daily practice. We’re constantly monitoring the geopolitical situation in all areas we serve, to ensure the highest level of flight safety.
To determine safe flight routes, we use a security management system to analyse risks. For this, we also use information that is shared within the Dutch expert group, including all Dutch airlines, the intelligence services, the Ministry of Defence, the Ministry of the Interior and Kingdom Relations, the Ministry of Foreign Affairs, NCTV, and the Ministry of Infrastructure and Water Management. Our decision not to fly over or to a specific country is based on the most current analysis at that time.
Aeroflot
Air France and KLM have temporarily suspended cooperation with Aeroflot, including the suspension of codeshare agreements and frequent flyer partnership.
Self-Service-Optionen
Wenn Ihr Flug von einer Unterbrechung betroffen ist, informieren wir Sie per E-Mail oder SMS und buchen Sie bei Bedarf automatisch um. Sie möchten Ihre Reisedaten ändern oder eine Rückerstattung beantragen? Schauen Sie sich unsere Self-Service-Optionen an.
Ändern Sie Ihren Flug
Passen Sie im Falle einer Störung ganz einfach Ihr Reisedatum, Ihre Abflugzeiten oder Ihr Reiseziel an.
Stornieren Sie Ihren Flug
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Überprüfen Sie Ihre Reisedaten
Melden Sie sich bei Meine Reise an, um Ihre aktuellen Reiseinformationen einzusehen oder anzupassen.
Entschädigung beantragen
Traten Annullierungen, Verspätungen oder Umbuchungen auf? Möglicherweise haben Sie Anspruch auf eine Entschädigung. Dies ist ein Testexemplar.
Rückerstattung beantragen
Sie möchten Ihren Flug nicht mehr antreten? Überprüfen Sie, ob Sie eine Rückerstattung für Ihre ungenutzte Reise erhalten.
Verspätetes Gepäck melden
Sie können nach der Ankunft Ihr Gepäck nicht finden? Melden Sie dies immer online innerhalb von 48 Stunden nach Ihrer Ankunft.
Unterstützung und Rechte
Störungen am Flughafen Schiphol
Treten während Ihrer Reise über Schiphol Störungen auf? Hier erfahren Sie, was Sie erwarten und was Sie tun können.
Störungen an anderen Flughäfen
Haben Sie Störungen, während Sie über einen anderen Flughafen als Schiphol reisen? Hier erfahren Sie, was Sie tun können.
Lesen Sie Ihre Rechte
Im Falle von Annullierungen, Verspätungen, Downgrades und Verweigerung der Beförderung sind dies Ihre Rechte.
Können wir Ihnen helfen?
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